středa 24. října 2018

Stále se snaží prohlásit za falza, ale skutečná falza nikoho nezajímají









   Čtěte čerstvý článek ze soudního stání v pátek 19.10.2018:
Veškeré odposlechy potvrzují nevinu obžalovaných - a kdo tu veškerou práci policie a soudů zaplatí?
Před rokem a půl propukla jakási anabáze, že někdo novináře navedl, že mne neohlášeně přepadávali doma v souvislosti s touto kauzou, přitom policie mne od počátku vede jako svědka. A to skutečně svědka vysoce kvalitních obrazů, a rovněž i bronzových plastik - vše již rovnou se všemi možnými materiálovými průzkumy a posudky. Jinak bych se jimi ani nezabývala.
Tak mne v loňském létě přepadávali doma mladí novináři z bulvárního tisku a dívali se na mne skrz prsty - přesně jak zněla nyní tajenka křížovky ve Víkendu Mladé fronty dnes, kterou si vždy v sobotu vyluštím a e-mailem odešlu a dostala jsem už myslím tři knížky. Tak poslední tajenkou byl výrok Charlie Chaplina: "Mladí lidé mají sklon myslet si, že jsou moudří, jako ti opilí myslí, že jsou střízliví."
Přišel i novinář zvláštního vzhledu, kterého jsem si pak vyhledala, že je arménský komik:





A mj. se mne ptal, zda mne něco spojuje s Jiřinou Bohdalovou jakožto údajnou poškozenou obětí snad podvodu, na němž jsem účastna. Takže má souvislost je pouze ta, že Jiřina Bohdalová uvádí ve svých biografiích jako počátek své umělecké kariéry, že navštěvovala prestižní baletní školu mé pratety, babiččiny sestry, primabaleríny Niny Gordon Mládkové, a to tedy asi 20 let přede mnou. A z póz na fotografiích je vidět naučené shodné postoje - Jiřina Bohdalová a já (viz výše).






Jestliže se jedná o kvalitní díla, pak je těžko rozlišitelné, zda jde o originál či falzum a žije-li ještě autor, pak mu kvalitní falza nevadí, protože mu nedělají ostudu. Světově proslulý konzervátor švédských královských sbírek českého původu František Makeš tvrdí, že má originální metodu pomocí mořských měkkýšů, jimiž určí originalitu i těchto těžko určitelných děl. A takto v pařížské aukční síni ještě za Picassova života určil, že 15 obrazů, vydávaných za díla Picassova, jsou falza. Když to aukční síň oznámila Picassovi, ten všechny překvapil tím, že jestliže se jedná o kvalitní obrazy, rád je podepíše.
Oproti tomu nekvalitní falza, kterých právě je všude kolem nás spousty, dělají tvůrcům, jejichž jmény jsou opatřena, obrovskou ostudu - a přitom se jimi nikdo nezabývá - proč? Protože mají většinou nižší cenu. Současná společnost totiž zničila duchovní podstatu umění svým pragmatickým přístupem. Takže už málokdo je schopen normálně vnímat umění a pořizovat si je pro jeho estetickou hodnotu. Napadá mne srovnání s úpadkem Římské říše před jejím pádem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Tajemství chorobince v Arles - celý text

  Marie Pospíšilová: Tajemství chorobince v Arles (nejčerstvější vytištěná detektivní povídka se sci-fi motivem cestování časem) Ve sborníku...