neděle 3. července 2022

Jaro-léto 2022 a boj růže Tausendschön o svůj životní prostor s růží Santana

 Růže Tausendschön, jak již její název říká, je překrásná secesení německá růže s množstvím malých růžových květů. Kvete pouze jednou do roka a to trochu později  než ostatní růže, takže spíš v červenci a nejspíš ta skutečnost, že kvete jen jednou do roka byla příčinou, že se jí  blatenský šlechtitel Jan Böhm věnoval, aby z ní vypěstil kvalitnější kultivar. A vznikla tak v r. 1925 růže s trochu většími bílými květy, kterou pojmenoval podle své nejstarší dcery - Máňa Böhmová. Tuto růži rodiče pořídili na naši zahradu, avšak v době mezi mými třemi operacemi skoliózy páteře růže na zahradě zplaněla a dřív než jsem stačila přihlásit novou odrůdu růže, kterou jsem chtěla pojmenovat Pansymarie, zjistila jsem, že se růže vrátila k původní růžové odrůdě Tausendschön.

Nyní před nějakým rokem jsem v její blízkosti vysadila červeně kvetoucí pnoucí růži, kultivovanou v r. 1992 v Anglii - Santana. Je to zvlášť odolná silná růže, jak k tomu zřejmě v poslední době směřují pěstitele, přijít na odrůdy takového typu - je blízká růži Sympathie, vypěstěné v Německu v r. 1964.

Takže silná, odolná růže Santana, ale to jsem netušila jak. Znela se zmocnila všeho v okolí, její silné stvoly vše sepnuly a nenechaly vydechnout. Proto jsem nyní po odkvětu růže Santana přikročila k tomu, osvobodit od ní růži Tausendschön. Co bylo třeba, ostříhala jsem a zapíchala jinde do země. Hlavní silný stvol jsem natáhla jiným směrem, opačným od Tausendschön.

Zde fota právě kvetoucí Tausendschön již po osvobození oe Santany, z jejího silného sepjetí:







Zde ještě sevřená růží Santana:








A konečný stav po osvobození Tausenschön a nasměrování Santany opačným směrem:


Žádné komentáře:

Okomentovat

Tajemství chorobince v Arles - celý text

  Marie Pospíšilová: Tajemství chorobince v Arles (nejčerstvější vytištěná detektivní povídka se sci-fi motivem cestování časem) Ve sborníku...